Eiropas Parlaments atbalsta aviopasažieru tiesību nostiprināšanu

5. februāris, 2014
plane-and-passengers

Courtesy of the Boston Public Library, Leslie Jones Collection.

Eiropas Parlaments (EP) šodien plenārsesijā Strasbūrā atbalstīja likumdošanas ziņojumu “Kompensācija un atbalsts pasažieriem sakarā ar iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgu kavēšanos”, ar kuru tiek ievērojami nostiprinātas aviopasažieru tiesības.

Jaunā regula novērsīs aviokompāniju iespējas aizbildināties ar ārkārtējiem apstākļiem tad, kad realitātē tādu nav, un neizmaksāt kompensācijas pasažieriem par reisiem, kas aizkavējušies vai atcelti. “Aviokompāniju pienākums ir uzturēt savas lidmašīnas tehniskā kārtībā, un nav pieļaujams, ka tehniskas problēmas tiek traktētas kā “ārkārtas gadījumi”, EP debatēs atzina Eiropas Parlamenta deputāts R. Zīle.

R. Zīle uzsver: “Eiropas Parlamenta atbalstītās normas par aviopasažieru tiesību nodrošināšanu krietni atšķiras no sākotnējā Eiropas Komisijas regulas priekšlikuma, kas tagad ir kļuvis daudz draudzīgāks patērētājam. EP atbalstītie priekšlikumi paredz vieglāku un skaidrāku kompensāciju pieprasīšanu par lidojumiem, kas aizkavējušies vai atcelti. Turklāt par lidojumiem līdz 2500 kilometru attālumam 300 eiro kompensācija pienāksies jau pēc trīs stundu kavējuma, nevis piecām, kā to paredzēja Komisija savā priekšlikumā. (Attiecīgi par lidojumiem 2500 – 6000 kilometriem tās ir piecas stundas un 400 eiro; lidojumiem virs 6000 kilometriem – septiņas stundas un 600 eiro).

Jaunais EP aviopasažieru tiesību regulas variants paredz vienkāršāku kārtību, kādā pasažieris var iegūt informāciju par savām tiesībām, kā arī iesniegt sūdzību: “Tieši informācijas trūkuma dēļ vai arī tāpēc, ka tas ir pārāk sarežģīti, pasažieri neizmanto savas tiesības. Statistika rāda, ka pašlaik tikai aptuveni 2% no visiem pasažieriem, kuriem ir tiesības saņemt kompensāciju, tādu patiešām iegūst. EP aviopasažieru tiesību regulas variants paredz skaidrāku informācijas pieejamību pasažieriem par viņu tiesībām un stingrākus noteikumus attiecībā uz aviokompānijām”, norāda R. Zīle.

Jaunais regulējums paredz arī precīzu uzskatījumu, kam ir jābūt ietvertam aviokompāniju reklamētajā „biļetes cenā”, un šai iepriekš publiskotajai biļetes cenai vienmēr būs jāatspoguļo galīgā biļetes cena. Tāpat noteikts, ka gadījumos, kad lidmašīna aizkavējas uz perona vai manevrēšanas zonā vairāk nekā 2 stundas,  pasažierim ir tiesības no lidmašīnas izkāpt, bet pēc trīs stundu aizkavējuma – tiesības pieprasīt kompensāciju vai lidojuma maiņu.

Parlamenta balsojums nebūs pēdējais solis, jo šo Eiropas Komisijas aviopasažieru tiesību regulas priekšlikumu vēl turpina izskatīt dalībvalstis ES Padomē. Vēlāk sāksies Padomes un Eiropas Parlamenta sarunas, taču, lai gan Parlaments noteicis šo regulējumu par vienu no ES likumdošanas prioritātēm,  maz ticams, ka vienošanās tiks panākta līdz EP vēlēšanām šī gada maijā, atzīst R. Zīle.

Sīkāka informācija,
Rolands Pētersons, Eiropas Parlamenta ECR grupas preses asistents

+ 371 29157405
+ 32 498984707
rolands.petersons@europarl.europa.eu

Atslēgvārdi: ,

Atstājiet komentāru